• وبلاگ : جاكفشي
  • يادداشت : مشكل از ماست !
  • نظرات : 24 خصوصي ، 20 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    1- راستي توي واكاو هم دارم يا شايد داريم با كتاب مسئله شناخت جلو مي رم يا ميريم در هر حال در خدمتيم!

    2- در مورد اين كه كتب استاد مطهري سخت باشه و از اين جور چيزها به نظر حقير درست نيست(ان هايي هم كه ميگن ره بر گفته سند بيارن- اگر چه اون كتاب جهت دار رو كه يه عده اي خاص با سانسور سخنان ره بر منتشر كردن ديدم. اگرچه لازم به ذكر است كه دفتر ره بر اون رو تاييد نكرده) اتفاقا ايشون يعني كتاب هاي ايشون پله پله است. اگر چه شايد تو مقدمه فلسفه يه كتاب هايي براي آشنايي لازم باشه اون هم نه هركسي بزرگان منطق و فلسفه هستند كه خود استاد توي همون كتاب هاش معرفي كرده از جمله مرحوم سبزواري يا علامه مظفر صاحب منطق مظفر و ...

    3- اون عزيزي كه فرمودند:

    به خدا قبل از سيرمطالعاتي مناسب ايمان قوي ، عقلي پذيرنده و اراداه اي آهنين مي خواد.

    آخه عزيز دل! ايمان آهنين چطوري ايجاد مشه؟

    علامه بزرگ وار استاد مطهري مي فرمايند:(كتاب عدل الهي-مقدمه)

    «حالا عين مطلب رو نداشتم- كتاب رو يكي برده، اين مطلب رو يه جايي نوشته بودم اون رو هم دادم به يكي- توي يكي از نرم افزارها هم گشتم اين كتاب نبود يه نرم افزار ديگه هم داشتم كه دادم به يكي ديگه در هر حال نقل به مضمون»

    ايمان 2 گونه است«به غير از در يك عده ي خاص كه كم يابند»:

    1- پايين شك

    2- بالاي شك

    ايمان پايين شك در گوسفند(اين كلمه را بكار بردند) هم است هم در حيوان است و هم در انسان و علتش اين كه اصلا توان شك كردن ندارد.

    2- ايمان بالاي شك كه علت تفاوت انسان با حيوان است. اين ايمان است كه مد نظر است و به آن ايمان مي گويند.

    بعد مي فرمايند. از گذرگاه شك بايد گذشت اگر چه جايگاه خوبي نيست. بايد گذشت تا به ايقان رسيد.

    راستي! در همين مساله شناخت هم به اين موضوع اشاره مي كنند«خوب شد يادم افتاد!»

    در يك جايي مي فرمايند(حالا اگر خواستيد دقيقا آدرس مي دهم-نقل به مضمون-) كار عالمي كه كوه را تا آن بالاها رفته و در آن اواخر يك اشتباهي كرده و سقوط كرده به مراتب با ارزش تر از كار كسي است كه اصلا از جايش تكاني نخوده در همان جا تماشا چي بوده.